søndag den 4. november 2012

Mini Halloween Fest

...eller bare en rigtig god omgang Madklub! 

 Nu er det allerede blevet Søndag og derfor er det efterhånden snart en uge siden at vi havde Madklub, men det gør det jo ikke mindre hyggeligt at dele lidt billeder.

Vi havde bestemt os for at temaet denne gang skulle være Halloween - passede næsten på dagen, så det gav sig selv!

Det var min søsters tur til at være vært og jeg skulle have dessert med. Jeg havde også forberedt lidt pynt, og det var rigtigt sjovt.

Her er lidt billeder fra dagen. 


En fin, me lettere vred ugle pryder min søsters hoveddør.


 Og så er der mig, with a headful of bats! Hjemmeklippet bats!


Min søsters' lejlighed er super cool. Den er ikke ret stor, men meget lækker og fyldt med lækre ting og alt det min søster er vild med. Og så har jeg været i gang med karton og klisterbånd og har pyntet lidt op til Halloween.


Spisebordet dækket op til Halloween-fest. Jeg elsker de fine Royal Copenhagen White Elements tallerkner. 




Marengsspøgelser blev der også plads til. Ideen er CookieCrumbles, men det er en rigtig nem og hurtig måde at gøre noget ud af Halloween på!


Min søster og hendes flagermus. 


Lidt mere (u)hygge! Og nu kommer det Madklub virkelig handler om, mad!


Forretten var blendede marsmænd, eller ærte risotto med rød cheddar. Smagte rigtig dejligt! 
Desværre fik jeg ikke taget et billede af hovedretten. Men det var verdens bedste hjemmelavet pizza! Det var nok også derfor jeg ikke fik taget billeder, jeg havde simpelthen for travlt med at spise!


Aftens søde punktum blev denne lagkage lagt sammen af tung chokoladekage og karamelsmørcreme. Pynten er et spindelvæv spundet af karamel.  Opskrift følger.

Med Halloween veloverstået kan vi nu begynde at tænke på Mortens aften og Thanksgiving og sjovt nok ligger den næste omgang Madklub lige til Thanksgiving. Fejre I også Thanksgiving?

4 kommentarer:

  1. Sikke lækre og (u)hyggelige billeder :D
    Jeg fejre ikke sædvanligvis Mortens Aften eller Thanksgiving, men mig og min kæreste blev enige om at en hver undskyldning for at stege en hel kalkun, skal udnyttes, så det er vist planen i år :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :D

      På Mortens Aften spiser vi altid bare and og hygge os med det. Det er altid min mor som står for det, fordi jeg skal nemlig ALTID arbejde på Mortens aften..

      Det er nemlig det! Vi fejre jo heller ik Thanksgiving, men at få lov at stege en hel kalkun er jo fantastisk! Så kalkunen er indkøbt og jeg står for resten! :D

      Slet
  2. Fine halloween billeder. Syntes du sendte et billede af pizzaen til mig men det er måske bare noget jeg har drømt XD

    Vi plejer at lave thanks giving mad og se Football. Alt efter om det bare er mig og drengene eller der deltager flere så varrierer omfanget. Sidste år var J ikke hjemme så der blev det "bare":
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150399787238941&set=a.39168043940.50178.569628940&type=3&theater

    Og Banana Cream Pie til dessert:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150399788048941&set=a.39168043940.50178.569628940&type=3&theater (som desværre havde fået lidt for meget)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh! Elsker bare den form for Thanksgiving vi kan holde her hjemme.. der er super hyggeligt og maden er god og det er ligesom startskudet på jul!

      Slet