mandag den 20. august 2012

Skulle man købe det mandag?

Godmorgen. Klokken er 5 i min ende og endnu en arbejdsdag og uge truer. Men det er også noget som frister - nemlig Bilkas Kogebogsmarked, som de reklamer med i ugens tilbudsavis.

Tilbudet ser ud til at gå på en hel bunke kogebøger af Jamie Oliver, Nigella Lawson, Spise med Price, The Hummingbird Bakery og Suveræn-serien. Og alle for under én hund. Men det er især Grigos Hjemmebag - og andet godt med bær og frugter og Brændende Kærlighed som jeg er interesseret i. Jeg kender begge bøger fra at have haft lånt dem på biblioteket og begge er fantastiske og står højt på mine most-wanted-list. Især Brændende Kærlighed er interessant og normalt også en temmelig dyr fætter..




Skulle man smutte en tur i Bilka på vej hjem fra arbejde i dag? Hvad er den seneste kogebog du har købt?

10 kommentarer:

  1. Det så jeg også i Bilkabladet - overvejer stærkt den med Suveræne Simreretter - som kødkvægsproducent er man altid på jagt efter den slags opskrifter :-) Mit sidste kogebogskøb var Lone Landmands bog. Det næste - efter måske Suveræne etc. - bliver Newyorker By Hearts.
    vh/Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu bliver der også snart sæson for Simreretter, og det er bestemt heller ikke en skam! Jeg har for ikke så længe anskaffet Franske Simreretter.. den skal også snart slås hul på.. altså lige så snart temperaturen falder igen :S

      Kødkvægsproducent?? Spændende!

      Newyorker by Heart bliver absolut interessant!!

      Slet
    2. Ja, kødkvægsproducent - vi har Dexter køer, små, sorte og kønne, som leverer det lækreste kød. Der er et afsnit på min blog om dem - du kan prøve at se her: http://dalsgaardiskivholme.wordpress.com/salg-af-dexter-oksekod/ og du kan læse lidt om vores søde klappekalv, Heldig, her: http://dalsgaardiskivholme.wordpress.com/2012/08/16/heldig-igennem-3-maneder/
      Det er nogle hyggelige kræ at have gående :-)

      Slet
    3. Tak for dine links! Rigtig lækker blog du har! Skal helt sikker læse med :)

      Slet
  2. Jeg blev også fristet til at udvide samlingen med Grigos kogebog, Jamies på 30 min. samt Hummingbirds kagedage. Kan også anbefale Suveræne super succeser, hvis du ikke allerede har den. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha - er det ikke dejligt, at man ikke tager på af at læse kogebøger!

      Slet
    2. Nej, det ville godt nok være uheldigt da! PUHA.. jeg ville rulle!

      Slet
    3. Håber du bliver glad for Hummingbirds Kagedage! Jeg syntes i hvert fald den er rigtig fin!

      Jeg har også Jamies på 30 min. Den er lidt anderledes og opskrifterne skal lige læses et par gange.. men ellers rigtig god syntes jeg.

      Jeg er så ikke så god til Suveræn-bøgerne. Jeg har et par stykker af dem, men har faktisk aldrig brugt dem.. :-/ Ved ikke lige hvorfor..

      Slet
    4. Det kender jeg godt. Nogle kogebøger rammer bare aldrig, og ender med at samle støv i reolen. Men tvivler på at det bliver tilfældet med Hummingbird-bogen. ;)
      Ha' en rigtig dejlig dag!

      Slet
    5. Hummingbird-bogen kommer helt sikkert ikke til at samle støv! Jeg har brugt den flere gange og det er tit den bog jeg griber først hvis jeg har "lyst til at bage et eller andet"!

      Slet